De wensen/uitgangspunten die voor het ontwerp van het logo die zijn aangegeven waren:
- Het Stadsdorp wil mensen informeel verbinden door activiteiten en ontmoetingen en daarbij niemand uitsluiten. Dit komt tot uiting in het logo, de kleur en typografie.
- Het logo moet bestaan uit een beeld- en woordmerk of combinatie ervan, waarbij het totaal of alleen het beeldmerk gebruikt kan worden.
- Het logo moet op verschillende manier gebruikt kunnen worden: PC, iPad/tablet en mobiel. Daarvoor zijn drie varianten nodig.
- Voor de website en nieuwsbrief
- Een beeldmerk in klein formaat als knop op startpagina op tablet en mobiel.
- Een minuscuul pictogram (favicon) dat in de header van een website te zien is via Internet Explorer, Safari, Google Chrome en anderen.
Jeroen heeft vervolgens de websitekleuren herzien. Met contrasterende oranje knoppen en blauwe lijnen tussen de artikelen heeft de website nu een frisse uitstraling gekregen.
Dezelfde nieuwe vormgeving zal vanaf nu worden gebruikt in de nieuwsbrief.
Daarnaast zijn ook kleine aanpassingingen in het gebruik van de website doorgevoerd:
- Middels de oranje knoppen rechtsboven krijg je meteen alle onderliggende rubrieken daaronder te zien. Dus bijvoorbeeld bij Activiteiten kun je met je muis (of vinger op iPad en mobiel) meteen naar het clubje waar je informatie over wilt. Door weer op de knop Activiteiten te drukken vouwt het weer in.
- Onder de agenda zijn een aantal iconen bijgekomen:
Het prikbord waar iedereen kleine berichtjes of oproepen voor kan insturen.
Een archief icoon. Als je hierop klikt zie je alle artikelen welke niet meer voor dit moment actueel zijn. We willen deze informatie wel behouden en openbaar tonen zodat het altijd terug gevonden kan worden. Het laat zien wat ons Stadsdorp in het verleden gedaan heeft.